Jump to content
Sign in to follow this  
McCool

Charles W. Morgan (1841) soll wieder segeln

Recommended Posts

Derzeit (seit Ende 2008) wird der Walfänger Charles W. Morgan, der sich im Mystic Seaport Museum befindet, grundlegend überholt. Die Entscheidung, das Schiff nach der Restaurierung zu segeln, wurde offenbar Anfang 2009 getroffen:

Charles W. Morgan: With the announcement of the Museum's intention to sail the MORGAN after her restoration, the scope and timeline of the project has changed. Shipyard personnel knew this would be the case when they undertook a feasibility study to determine the practicality of sailing her. According to Seaport President Steve White the cost to restore the MORGAN to sailing condition will be $6 million and the expense of sailing her will be $2 million. Originally it was planned to relaunch her in July 2011. This date has been extended to 2012 with the intention of being at sea in the summer of 2013.

 

Going into the restoration project, the shipwrights planned to replace much of the planking, ceiling and framing of the underwater hull along with the stem, some of it historic material original to the vessel. This undertaking was necessary to restore sufficient structural integrity to the hull to permit MORGAN's return to Chubb's Wharf as a static exhibit. Additional work is now required to achieve the goal of getting her underway. Several spars, including the bowsprit and the lower foremast, were planned to be replaced. (...)

http://www.mysticseaport.org/index.cfm?fus...2F3FBDB1166241C

 

http://www.mysticseaport.org/index.cfm?fus...0059F524E5D55B0

 

http://www.corpct.com/2009/10/mystic-seaport/

 

http://www.flickr.com/photos/mysticseaport...57622586344998/

Edited by McCool

Share this post


Link to post
Share on other sites

In einer kleinen Notiz in der Rubrik "Wissenschaft und Technik" berichtet der "Spiegel" in der Ausgabe dieser Woche: "Hölzerner Walfänger kehrt zurück" (S. 133). Der Autor hält das Schiff für einen "Kahn" und ein "inzwischen recht morsches Gefährt" und mutmaßt, daß im Zuge der stattfindenen Restaurierung "bereits etliche Konstruktionsgeheimnisse" gelüftet worden seien. Nach solchen Großtaten wie jener Meldung von "Spiegel Online" im letzten Jahr, daß man das Wrack von Nelsons Victory gefunden habe (siehe hier), ist die hier präsentierte Inkompetenz dieser merkwürdigerweise immer noch recht beliebten Illustrierten natürlich nicht weiter erstaunlich.

Wie auch immer, zwei kompetentere Artikel, von "Classic Boat" (als pdf) und New York Times, mit interessanten Bildern, sind hier oben auf der HP des Mystic Seaport Museum rechts verlinkt. Klick!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, hab meinen Beitrag hier wieder gelöscht: war ein doppel-Post - bitte schaut unter Modellbau "Charles W. Morgan" ...

Edited by Marcus.K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoy there! Whats up, Doc?

Bin gerade darüber gestolpert,  dass das Schiff ja längst fertig und unterwgs ist!

Hier ein recht großformatiges, vergrößerbares Bild unseres offensichtlich recht stolzen "Kahns"mit gut erkennbaren Details:

d2014-06-0345.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ein schönes Foto! Und daß der alte Walfänger so hoch im Wasser liegt, zeigt auch, daß er nicht heimlich rückfällig geworden ist und sich etwa beim Freigang den Bauch mit Waltran vollgeschlagen hat. :P

Edited by McCool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×